تولید آزمایشی «سمند سورن» در ایران خودرو خراسان آغاز شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وعده ایران خودرو به خریداران: تا پایان سال همه خودرو‌های طرح اخیر را تحویل می‌دهیم | برنامه ایران خودرو برای بهار و تابستان ۱۴۰۴ عرضه ۳۵۰ ملک در مزایده سازمان اموال تملیکی | ملکی به ارزش پایه ۹۶۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته می‌شود موضوع مشاغل سخت درخصوص جان‌باختگان معدن طبس مغفول نخواهد ماند چرا سود سهام عدالت واریز نمی‌شود؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) وزن منفی ریسک‌های سیستماتیک در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۰ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۵ درصدی صادرات به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی برای عرضه سهام عدالت به جاماندگان نرخ امروز طلا و سکه در مشهد چقدر است؟ (۱۰ مهر ۱۴۰۳) نیازی به واردات گوشت برای تنظیم بازار نداریم | به سهولت توان تولید یک میلیون تن گوشت در کشور وجود دارد افت محسوس قیمت خودرو‌های خارجی در بازار آزاد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) متضرر اصلی توقف‌های مرزی کامیون‌ها، مصرف‌کننده نهایی و صاحبان کالاها هستند قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۸۹۸ میلیون تومان شد هنوز قیمت جدید شیر به کارخانجات لبنی ابلاغ نشده است قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | دلار بازار آزاد: ۶۰ هزار و ۶۵۰ تومان شیر گران شد و خریداری ندارد | صادرات، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در داخل! رئیس کل بانک مرکزی: تورم تولیدکننده از بالای ۱۰۰ به ۲۵ درصد کاهش یافته است +ویدئو پشت پرده عجیب ثبت و فروش تلفن همراه | ماجرا چیست؟ تسهیلات ساخت مسکن از سوی بانک‌ها در هاله‌ای از فراموشی و اهمال‌کاری بررسی بازار فروش پلتفرم‌های اعتباری و کالاکارت‌ها با توجه به افزایش تقاضا برای فروش و خرید اقساطی پیشنهاد تعطیلی سه‌ماهه معادن پرخطر از سوی وزیر کار قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) | لیموشیرین به بازار آمد پیش بینی تورم در پایان ۱۴۰۳ در ۴ سناریو برنج گران شد + علت ادعای وزیر جنگ رژیم اسرائیل درباره مرحله جدید جنگ علیه لبنان سهم کشاورزی از اشتغال کشور ۲۵ درصد است
سرخط خبرها

 هشدار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران و مرغداران همزمان با کاهش دما

  • کد خبر: ۱۳۸۶۰۳
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
 هشدار اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به دامداران و مرغداران همزمان با کاهش دما
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای استان و احتمال بروز نوسانات حرارتی در نواحی مختلف، از کلیه پرورش دهندگان دام و طیور درخواست می‌شود تا با رعایت توصیه‌هایی از بروز بیماری در گله‌های پرورشی دام و طیور جلوگیری به‌عمل آورند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود قربان زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: حیواناتی که در آن‌ها هرنوع علائم بالینی از قبیل سرفه، عطسه و ... دیده می‌شود باید حتما از سایر حیونات جدا نگهداشته شوند تا باعث گسترش بیماری در سایر دام‌ها نگردند. همچنین لازم است آب مصرفی حیوانات سرد و یخ زده نبوده و در این مورد دامداران باید آب مصرفی را در محل گرمتری نگهداری کرده و در فواصل معین به مصرف دام‌ها برسانند.

وی افزود: در صورت استفاده از وسایل گرمازا در محل نگهداری دام‌ها، طوری برنامه ریزی گردد تا گاز‌های حاصل از احتراق این وسایل به خارج از محل دام‌ها هدایت شود و نیز با توجه به حساس بودن حیواناتی نظیر اسب به نوسانات درجه حرارت محیط، به کلیه باشگاه‌های سوارکاری و دارندگان انواع اسب، توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت یکنواختی درجه حرارت محیط فراهم نموده و حتی المقدور اسب‌ها را با پوشش مخصوص نگهداری نمایند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان توصیه کرد: لازم است در ساعات گرمتر روز، دامداران، دام‌ها را از اصطبل خارج نموده و برای مدتی درب‌های اصطبل را باز باقی نگهدارند و همچنین با توجه به اهمیت تغذیه در این فصل، توصیه شده تا تغذیه دام‌ها در فواصل زمانی مناسب صورت پذیرد و تا حد امکان میزان مواد خشک و انرژی زا به جیره غذایی دام‌ها افزوده شود.

قربان زاده افزود: دارندگان و پرورش دهندگان انواع طیور دقت نمایند دمای آب مصرفی طیور با دمای سالن یکی باشد و از ورود هوای مستقیم به سالن پرورش طیور جلوگیری شود. در صورت استفاده از وسایل گرمازا به جز هیتر که باعث مصرف اکسیژن سالن پرورش می‌گردند، قسمتی از سالن جهت خروج گاز‌ها تعبیه گردد.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به سردی هوا و افزایش مصرف دان، لازم است فرمول غذایی طوری تنظیم گردد که انرژی مورد نیاز برای تمامی گله طیور تامین شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->